יום שני, 12 בדצמבר 2011

אייל גולן – "מנגינה" הרמיקס


לפני שבועיים שחרר אייל גולן את הסינגל החדש והאופטימי שלו "מנגינה" עם מקהלת הילדים ההרמונית. השיר צבר הצלחה ענקית, כיאה לאייל גולן, והוא מושמע לאחרונה בכל הזדמנות אפשרית ברדיו, בטלוויזיה ובאינטרנט. היתה זו רק שאלה של זמן מתי יזכה השיר הזה לגרסת רמיקס, ואכן השאלה קיבלה מענה מהיר.
"מנגינה" הגיע לידיהם של צמד הדי.ג'ייז מארש ודרוב, אשר מעניקים לו נופח קצבי ודאנסי במיוחד והגרסה הזו הולכת לרוץ חזק למועדונים, מסיבות, חתונות ואירועים. הקול הנפלא של גולן עם המלודיה המקורית של השיר, שבהחלט נשמרת כאן, וכמובן קולם הערב של הילדים מעניקים לאוזן שיר שהוא האזנה צרופה.
עניין הרמיקסים אינו חדש כלל. הוא החל עוד בסוף שנות השבעים, בימים בהם המוזיקה האלקטרונית היתה עדיין ניסיונית וחלוצית. רמיקס על פי הגדרתו הוא שימוש בהקלטה של שיר מקורי המהווה בסיס ליצירת קטע חדש המבוסס על המקורי, אל שונה ממנו. רמיקס נהוג במיוחד במוזיקה האלקטרונית, אך הדבר אינו בהכרח מחייב. הרמיקס הוא למעשה פרשנות אישית של הממקסס את השיר המקורי. בעולם המוזיקה האלקטרונית בכלל והרמיקסים בפרט אין כל חוקים, הכל אפשרי וחסר גבולות. רמיקס יכול לשנות את מנגינת השיר, את הקצב, את הפיץ', את הסגנון המוזיקלי. רמיקס יכול להיות דומה לשיר המקורי ויכול גם לקחת אותו למקומות חדשים ולא מוכרים כלל. הרמיקסים לשירים הגבירו הילוך בשנות השמונים ובשנות התשעים והאלפיים כבר הפכו נחלת הכלל וחלק בלתי נפרד בתרבות המוזיקה האלקטרונית.
בישראל לעתים נזכרים קצת מאוחר מהרגיל, אך עדיף מאוחר מאשר אף פעם. רמיקסים לשירים ישראליים החלו עוד בשנות התשעים. בגלל האותנטיות הרבה של המוזיקה המזרחית לקח קצת יותר זמן, אבל היום רמיקסים למוזיקה ישראלית ים תיכונית היא עניין שכבר הפך שגרה. לצד הזירים של יוצרים אהובים בז'אנר, הם זוכים לכבוד לקבל רמיקסים לשיריהם. אם שיר מצליח הוא בלדה נעימה או להיט רחבות ריקודים, הוא יכול בהחלט לקבל גרסה קצבית ואלקטרונית ניתן לרקוד בבארים ומועדונים ולא רק בחתונות וחפחות.
כמעט כל זמן מזרחי מצליח בימינו מוציא לעתים גם סינגלים עם רמקסים חדשים. הרמיקסים יכולים  להיות טובים מאוד ואף ההיפך הגמור – עניין של טעם. מה שכן, הם נותנים לשירים משמעות רעננה, מקפיצה ומרקידה במיוחד, ברוח מסיבות, נסיעה ברכב או חגיגה מכל סוג.
מנגינה של אייל גולן הוא דוגמא לרמיקס מצוין ואיכותי, אך בעיקר רקיד, סוחף ומנענע עכוזים. גולן לא לבד כמובן, רמיקסים הפכו בשנים האחרונות טרנד נוצץ ומצליח. תמיד מרענן לשמוע גרסה חדשה לשיר מוכר ואהוב, ולדעת בבטחה ובשמחה שכל הסלסולים נותרים, כל שנותר לעשות הוא לזוז על פי הביט!
לשירים נוספים כנסו לערוץ הרשמי של אייל גולן ביוטיוב

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה